Informații importante | Важная информация
Companie - Știri


    Retrospectiva anului 2022. Provocări. Progrese. Rezultate.

     

    Deschideți raportul

    Anul 2022 a fost marcat de criză economică, război, inflație, secetă și deficit de combustibil, însă datorită viziunii clare, a abordării responsabile și a muncii în echipă,

    Î.S ”Calea Ferată din Moldova” a reușit să înregistreze progrese economice, operaționale și pe agenda de investiții. Dacă e să ne referim la statisticile generale, atunci în anul 2022 volumul total de mărfuri transportate a fost de 1232 mln tone/km, cu aproximativ 84% mai mult față de anul 2021. Iar cifra totală de afaceri se apropie de 1,3 mlrd lei (dublu față de anul 2021). Totodată, mai jos aveți o descriere succintă a proiectelor de infrastructură feroviară, dar și unele acțiuni importante de redresare a situației economice din cadrul întreprinderii. Raportul a fost prezentat în cadrul unei conferințe de presă de către directorul general al Î.S ”Calea Ferată din Moldova”, Oleg Tofilat.

     

    ·         Chiar în prima lună a anului 2022, până la începutul războiului din Ucraina, CFM a înregistrat o cifră record de mărfuri transportate. Doar în luna ianurie 2022 au fost transportate în total- 95,68 milioane tone/km- asta în timp ce volumul lunar de mărfuri transportate în anul 2021 era mereu între 25 și 87 mln tone/km.

    ·         A fost inițiat proiectul privind achiziționarea a 1000 de vagoane cerealiere care urmează să fie livrate până în anul 2025. Noile vagoane vor fi finanțate printr-un credit de asistență din partea Guvernului Poloniei în valoare de 65 milioane euro.

    ·         Î.S ”Calea Ferată din Moldova” s-a implicat activ în gestionarea crizei refugiaților, în luna martie fiind organizate curse speciale spre Iași, iar mai multe spații au fost transformate în centre de prim-ajutor.

    ·         În luna mai, 2022, a avut loc lansarea celui mai important proiect de infrastructură feroviară de la independență încoace- Modernizarea tronsonului feroviar Tighina-Basarabeasca-Giurgiulești. Distanța- 233 km. Valoarea proiectului-113 mln de euro (BERD, BEI, Comisia Europeană). Lucrările sunt executate de o firmă din Kazahstan.

    ·         CFM a achitat integral restanțele salariale și fiscale acumulate pe parcursul anilor precedenți (datorii salariale: 150 mln lei, datorii fiscale- 48 mln lei.) De asemenea, salariile angajaților CFM au fost majorate cu 89% crescând de la 4050 lei la 7654 lei.

    ·         A fost elaborat planul de reabilitare în regim de urgență a coridorului Căinari-Chișinău-Ungheni-Bălți-Vălcineț în cadrul inițiativei UE Solidarity Lanes. Valoarea totală a proiectului este de aproximativ 96 de milioane de euro.( 20 mln grant din partea UE, 12 mln BERD) Lucrările de reabilitare a căilor ferate ar urma să înceapă în acest an pentru a fi finalizate în anul 2024.

    ·         În luna august a fost dat în exploatare tronsonul de cale ferată Basarabeasca-Berezino, deschizând, astfel, accesul spre portul dunărean Izmail din Ucraina.

    ·         După o pauză de 24 de ani, în data de 6 noiembrie 2022, a fost reluată circulația trenului pe cursa internațională Chișinău-Kiev, până în prezent au fost transportați peste 7 mii de pasageri. În anul 2021 nu aveam nicio cursă feroviară internațională, iar în 2022 avem 4 curse active:

    -          Două curse zilnice spre Iași (transportați 114 mii pasageri)

    -          O cursă zilnică spre București (transportați 26 mii de pasageri)

    ·         Republica Moldova este conectată la rețeaua trans-europeană de transport TEN-T. În acest sens, Uniunea Europeană va acorda 20 de milioane de euro pentru reabilitarea căilor ferate din țara noastră.


    14.04.2025 | Numitor comun - reluarea colaborării
    În căutare de soluții reale și sustenabile pentru recuperarea restanțelor salariale și redresarea situației financiare, o delegație a ÎS „Calea Ferată din Moldova”, condusă de dl Serghei Cotelinic, Director general interimar al întreprinderii, a efectuat la 11 aprilie 2025 o vizită de lucru în or.Kiev, Ucraina. Scopul deplasării – identificarea opțiunilor de reluare a transportului pe liniile de cale ferată din Republica Moldova a mărfurilor ucrainene spre Uniunea Europeană și invers, reieșind din faptul, că în contextul situației din regiune în rezultatul războiului din Ucraina, fluxul de mărfuri și pasageri prin Republica Moldova a fost practic redirecționat. ...

    07.04.2025 | Atenție – licitații!
    Î.S. „Calea Ferată din Moldova” anunță: - la 16.04.2025 va avea loc licitaţia cu strigare privind comercializarea resturilor și deșeurilor de metale feroase și neferoase, expuse în 5 loturi; - la 23.04.2025 va avea loc licitaţia cu reducere privind comercializarea a 85 locomotive, expuse în 85 loturi, și licitaţia cu strigare privind comercializarea a 41 vagoane de călători și a 90 cărucioare (boghiuri) compuse dintr-o pereche de osii cu roți, expuse în 45 loturi a câte două boghiuri în fiecare lot; ...

    20.03.2025 | Primele 250 tone de motorină din rezerva de stat au ajuns la destinație
    La 20 martie 2025 Întreprinderea de Stat „Calea Ferată din Moldova” (CFM) a recepționat primele 250 tone de motorină din rezerva de stat, livrate de Agenția Rezerve Materiale în baza dispoziției Guvernului. ...
    Afișați mai multe ...
    Contactează-ne!