Conducerea CFM şi reprezentanţii companiei chineze SRSC au discutat problemele de cooperare în domeniul transportului feroviar

 

Reprezentanţii Î.S. Calea Ferată din Moldova, ghidaţi de directorul general al CFM, dl Iurii Topala, au participat în ziua de 9 noiembrie curent la o reuniune internaţională privind cooperarea în domeniul transportului feroviar, cu reprezentanţi ai celor mai mari companii din China, specializate în construcţia obiectelor infrastructurii feroviare de transport şi energetică.

Componenţa delegaţiei din China a fost compusă din specialişti ai companilor China Railway Signal & Communication Corporation - CSRC (Corporaţia de semnalizare şi comunicaţii feroviare din China); CRSC R & D Group (Grupul CRSC pentru Cercetare şi Institutul de Proiectare), precum şi Mingben Consulting Limited - MB care reprezintă Fondul de dezvoltare a drumului de mătase, Compania Energetică din China şi Corporaţia CRSC.

Directorul general al CFM, dl Iurii Topala, a salutat delegaţia chineză în R.Moldova, exprimându-și speranţa oaspeţii din China vor fi interesaţi se familiarizeze cu domeniul feroviar al R.Moldova, viziteze sucursalele nodului feroviar Chișinău, inclusiv segmentul de cale ferată Chişinău-Străşeni.

Conducătorul delegaţiei chineze din partea CRSC dl Zhao Xiaodong, în discursul său, şi-a exprimat recunoştinţa către directorul general al CFM pentru organizarea reuniunii bilaterale în R.Moldova şi a prezentat specificul activităţii holdingului CRSC. Reprezentanţii MB Consulting din China, în luna septembrie a acestui an, au vizitat Moldova în cadrul proiectelor implementate de Guvernul R.Moldova pentru îmbunătăţirea eficienţei energetice a întreprinderilor de stat. Specialiştii CRSC din China sunt deschiși pentru organizarea unui schimb de experienţă cu scopul lansării în R.Moldova a unor proiecte bilaterale de dezvoltare a infrastructurii de cale ferată, inclusiv electrificarea unor segmente din reţeaua CFM.

Vicedirectorul general responsabil de infrastructură şi tracţiune a CFM, dl Serghjei Tomșa, a răspuns colegilor chinezi la toate întrebările tehnice abordate ce ţin de principalele caracteristici şi starea infrastructurii şi materialului rulant de tracţiune, apartenenţă a CFM, principalele direcţii ale fluxurilor de traficul de marfă și călători, proiectele promiţătoare de dezvoltare a infrastructurii, sursele de finanţare a acestora disponibile în prezent, etc.

Ultima parte a vizitei delegaţiei din China a fost o deplasare de la staţia Chişinău la staţia Străşeni și retur, vizita filialelelor de infrastructură a nodului feroviar Chişinău şi a staţiilor de cale ferată de pe acest segment.