Informații importante | Важная информация
Компания - Новости


    Retrospectiva anului 2022. Provocări. Progrese. Rezultate.

     

    Deschideți raportul

    Anul 2022 a fost marcat de criză economică, război, inflație, secetă și deficit de combustibil, însă datorită viziunii clare, a abordării responsabile și a muncii în echipă,

    Î.S ”Calea Ferată din Moldova” a reușit să înregistreze progrese economice, operaționale și pe agenda de investiții. Dacă e să ne referim la statisticile generale, atunci în anul 2022 volumul total de mărfuri transportate a fost de 1232 mln tone/km, cu aproximativ 84% mai mult față de anul 2021. Iar cifra totală de afaceri se apropie de 1,3 mlrd lei (dublu față de anul 2021). Totodată, mai jos aveți o descriere succintă a proiectelor de infrastructură feroviară, dar și unele acțiuni importante de redresare a situației economice din cadrul întreprinderii. Raportul a fost prezentat în cadrul unei conferințe de presă de către directorul general al Î.S ”Calea Ferată din Moldova”, Oleg Tofilat.

     

    ·         Chiar în prima lună a anului 2022, până la începutul războiului din Ucraina, CFM a înregistrat o cifră record de mărfuri transportate. Doar în luna ianurie 2022 au fost transportate în total- 95,68 milioane tone/km- asta în timp ce volumul lunar de mărfuri transportate în anul 2021 era mereu între 25 și 87 mln tone/km.

    ·         A fost inițiat proiectul privind achiziționarea a 1000 de vagoane cerealiere care urmează să fie livrate până în anul 2025. Noile vagoane vor fi finanțate printr-un credit de asistență din partea Guvernului Poloniei în valoare de 65 milioane euro.

    ·         Î.S ”Calea Ferată din Moldova” s-a implicat activ în gestionarea crizei refugiaților, în luna martie fiind organizate curse speciale spre Iași, iar mai multe spații au fost transformate în centre de prim-ajutor.

    ·         În luna mai, 2022, a avut loc lansarea celui mai important proiect de infrastructură feroviară de la independență încoace- Modernizarea tronsonului feroviar Tighina-Basarabeasca-Giurgiulești. Distanța- 233 km. Valoarea proiectului-113 mln de euro (BERD, BEI, Comisia Europeană). Lucrările sunt executate de o firmă din Kazahstan.

    ·         CFM a achitat integral restanțele salariale și fiscale acumulate pe parcursul anilor precedenți (datorii salariale: 150 mln lei, datorii fiscale- 48 mln lei.) De asemenea, salariile angajaților CFM au fost majorate cu 89% crescând de la 4050 lei la 7654 lei.

    ·         A fost elaborat planul de reabilitare în regim de urgență a coridorului Căinari-Chișinău-Ungheni-Bălți-Vălcineț în cadrul inițiativei UE Solidarity Lanes. Valoarea totală a proiectului este de aproximativ 96 de milioane de euro.( 20 mln grant din partea UE, 12 mln BERD) Lucrările de reabilitare a căilor ferate ar urma să înceapă în acest an pentru a fi finalizate în anul 2024.

    ·         În luna august a fost dat în exploatare tronsonul de cale ferată Basarabeasca-Berezino, deschizând, astfel, accesul spre portul dunărean Izmail din Ucraina.

    ·         După o pauză de 24 de ani, în data de 6 noiembrie 2022, a fost reluată circulația trenului pe cursa internațională Chișinău-Kiev, până în prezent au fost transportați peste 7 mii de pasageri. În anul 2021 nu aveam nicio cursă feroviară internațională, iar în 2022 avem 4 curse active:

    -          Două curse zilnice spre Iași (transportați 114 mii pasageri)

    -          O cursă zilnică spre București (transportați 26 mii de pasageri)

    ·         Republica Moldova este conectată la rețeaua trans-europeană de transport TEN-T. În acest sens, Uniunea Europeană va acorda 20 de milioane de euro pentru reabilitarea căilor ferate din țara noastră.


    12.06.2024 | Trenul accelerat international București-Chișinău a sosit la destinație
    Ploile abundente și vântul puternic de aseară au făcut ravagii în mai multe localități din țară. A fost afectată și activitatea Căii Ferate din Moldova. În urma condițiilor meteo nefavorabile trenul accelerat international București-Chișinău a sosit la Gara feroviară Ungheni cu întârziere de 30 minute. Însă pasagerii nu și-au putut continua călătoria spre capitala Republicii Moldova, motivul fiind deconectarea energiei electrice și sistarea funcționării infrastructurii de deservire a călătorilor la stația feroviară Ungheni. ...

    12.06.2024 | Crearea unui Centru Logistic multimodal – proiect strategic pentru Calea Ferată din Moldova
    În perioada 3-6 iunie 2024 Directorul general interimar al Căii Ferate din Moldova, Serghei Tomșa, a efectuat o vizită de studiu în Austria. Deplasarea este parte a suportului oferit de Programul USAID Reforme Instituționale și Structurale în Moldova (MISRA) în elaborarea unui studiu de fezabilitate pentru crearea unui Centru Logistic multimodal la stația feroviară Berești din mun.Ungheni....

    30.05.2024 | Verificarea de primăvară a liniilor de cale ferată a stațiilor și a nodurilor feroviare din Moldova
    Chișinău, 28 mai 2024 – În perioada 13-24 mai 2024, Serghei Tomșa, Directorul General Interimar al Î.S. Calea Ferată din Moldova (CFM), împreună cu un grup de lucru format din angajați ai CFM, au desfășurat verificarea de primăvară a liniilor de cale ferată și nodurilor feroviare din țară. Această acțiune a avut ca scop principal verificarea menținerii siguranței și eficienței transportului feroviar, precum și identificarea și rezolvarea problemelor de infrastructură....
    Показать еще ...
    Остались вопросы, напишите нам