Informații importante | Важная информация
Companie - Știri


    Verificarea de primăvară a liniilor de cale ferată a stațiilor și a nodurilor feroviare din Moldova.

     

    Chișinău, 28 mai 2024 –  În perioada 13-24 mai 2024, Serghei Tomșa, Directorul General Interimar al Î.S. Calea Ferată din Moldova (CFM), împreună cu un grup de lucru format din  angajați ai CFM, au desfășurat verificarea de primăvară a liniilor de cale ferată și nodurilor feroviare din țară. Această acțiune a avut ca scop principal verificarea menținerii siguranței și eficienței transportului feroviar, precum și identificarea și rezolvarea problemelor de infrastructură.

    Verificarea a inclus inspectarea detaliată a principalelor tronsoane de cale ferată, a stațiilor și a altor facilități feroviare, pentru a evalua starea tehnică a acestora și pentru a identifica soluții optime de înlăturare și soluționare  a deficiențelor. Serghei Tomșa a declarat: „Aceste inspecții sunt esențiale pentru menținerea unui nivel ridicat de siguranță și fiabilitate a transportului feroviar. Este prioritatea noastră să îmbunătățim condițiile rețelei feroviare din Moldova pentru a asigura continuu serviciile oferite pasagerilor și partenerilor noștri.”

    În cadrul inspecției, la fiecare nod feroviar grupul de lucru a desfășurat  întrevederi cu conducerea filialelor, activul sindicatelor și angajații stațiilor, pentru a afla și analiza problemele direct de la cei care lucrează zilnic pe teren și pentru a înțelege mai bine provocările cu care se confruntă, s-a discutat despre situația financiară și problemele economice cu care CFM se confruntă în prezent și au fost prezentate măsurile care se întreprind pentru a ameliora această situație economică.  Totodată, s-a discutat despre proiectele investiționale care sunt în proces de desfășurare, inclusiv cele care sunt la etapa de pregătire, dar și la ce etapă se află procesul de reorganizare a CFM în conformitate cu noul Cod Feroviar. „În ciuda greutăților cu care se confruntă CFM la momentul actual, angajații noștri sunt elementul cheie în desfășurarea activității, din acest motiv  este important să le ascultăm ideile și preocupările pentru a putea lua decizii informate și eficiente,” a adăugat Serghei Tomșa.

    Rezultatele acestei verificări vor sta la baza unui plan de acțiuni detaliat, care va fi implementat în următoarele luni pentru a aduce îmbunătățiri concrete rețelei de cale ferată din Moldova.


    11.06.2025 | Transportul feroviar de mărfuri – probleme și soluții
    La 11 iunie 2025 în incinta Întreprinderii de Stat „Calea Ferată din Moldova” a avut loc o ședință de lucru cu participarea Viceprim-ministrului, ministrul Infrastructurii și Dezvoltării Regionale, Vladimir Bolea și membrilor Asociaţiei Obştești „Asociaţia Expeditorilor şi Brokerilor Vamali din Republica Moldova”. Întrunirea a început cu trecerea în revistă a situației în domeniul transportului de mărfuri pe calea ferată. Viceprim-ministrul Vladimir Bolea a accentuat importanța extinderii rutelor logistice și consolidării relațiilor economice externe, rolului Republicii Moldova în lanțurile internaționale, dar și oportunitățile transportării mărfurilor pe linia de cale ferată. ...

    10.06.2025 | Conexiunea feroviară Prut-Fălciu – lucrările continuă
    Întreprinderea de Stat “Calea Ferată din Moldova” la 9 iunie 2025 a finalizat montarea a 550m de linie de cale ferată cu ecartament larg de la Stația Prut până la platforma de încărcare-descărcare a mărfurilor, următoarele lucrări urmând a fi efectuate pe calea europeană. Segmentul feroviar Cantemir-Fălciu, cu o lungime de aproximativ 4 kilometri, are o poziție strategică la granița dintre Republica Moldova și Uniunea Europeană, iar reluarea traficului feroviar pe acest tronson devine o alternativă de tranzit a mărfurilor în contextul diversificării rutelor de export pentru Republica Moldova. ...

    05.06.2025 | În atenția participanților la trafic!
    Întreprinderea de Stat „Calea Ferată din Moldova” informează participanții la trafic, că a demarat procesul de transformare a 30 de treceri la nivel cu calea ferată dirijate (dotate cu bariere mecanice) în treceri la nivel cu calea ferată nedirijate, semnalizate prin indicatoare. Această decizie este inevitabilă, fiind luată pentru a menține funcționalitatea rețelei feroviare, în contextul reducerii drastice a fondurilor disponibile pentru întreținerea și modernizarea infrastructurii. ...
    Afișați mai multe ...
    Contactează-ne!